Termékek Menü

Boldogságvarázslás a gyakorlatban, szerző: Dicső Edina

Ár:
2.300 Ft

A spirituális nevelés gyakorlati kézikönyve

+ FOGLALKOZTATÓ FÜZET
Tedd kosárba azt is

GUNAGRIHA AJÁNLÁSÁVAL
"A spirituális nevelés minden szülő és tanító számára egy nagy kérdés. Hogyan taníthatjuk meg az emberkéket a külső és belső nehézségekhez való helyes hozzáállásra? Hogyan tudjuk ösztönözni a kis embereket, hogy megőrizzék gyermeki szívüket, az igazi emberi szívet? Ebben a könyvben gyakorlatok formájában mindezekre megtalálod a választ. Ez a könyv egy „Gyermek-Sorsnavigátor”, illetve egy „Héthetes”, amelynek gyakorlatait a gyermekekkel együtt végezheted." Gunagriha
148 oldal - Színes képekkel - Könnyen alkalmazható gyakorlatokkal

BOLDOGSÁGVARÁZSLÁS FOGLALKOZÁSOKRÓL BŐVEBBEN>>

Jelöld be azokat a termékeket, amiket még a kosárba szeretnél tenni!
Boldogságvarázsló foglalkoztató füzet, szerző: Dicső Edina - sorsnavishop.hu Boldogságvarázsló foglalkoztató füzet, szerző: Dicső Edina
990 Ft

Leírás

Boldogságvarázslás a gyakorlatban I Kézikönyv a spirituális neveléshez

Gunagriha ajánlásával

"A spirituális nevelés minden szülő és tanító számára egy nagy kérdés. Hogyan taníthatjuk meg az emberkéket a külső és belső nehézségekhez való helyes hozzáállásra? Hogyan vértezhetjük fel őket a velük való küzdelemhez? Hogyan tudjuk ösztönözni a kis embereket, hogy megőrizzék gyermeki szívüket, az igazi emberi szívet? Ebben a könyvben gyakorlatok formájában mindezekre megtalálod a választ. Ez a könyv egy „Gyermek-Sorsnavigátor”, illetve egy „Héthetes”, amelynek gyakorlatait a gyermekekkel együtt végezheted. Ezek a közös gyakorlatok interaktív foglalkozással segítenek abban, hogy maguk a gyermekek kimondják és rögzítsék értelmükben azt, amit a szívükben hordoznak. A gyakorlatok során a kis fejecskékbe belevilágít a szív üzenete. Rendkívüli mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a kicsik rájöjjenek arra, hogy felnőtté válásuk folytán nem kell megtagadniuk a szívüket, és azt nem kell leváltanunk az „észszerűség” és az önzés eszközeivel. Tudatosítják bennük, hogy a szívünkből élni helyes dolog, és egyedül ezáltal juthatunk valódi boldogsághoz."

Szeretettel: Gunagriha
 



Rendeld meg a könyvhöz a Boldogságvarázsló foglalkoztató füzetet is. 

A Boldogságvarázsló foglalkoztató füzet a „Boldogságvarázslás a gyakorlatban” című könyv mellékleteként alkalmazandó. Így a megfelelő használathoz elengedhetetlen előfeltétel a könyvben leírtak elolvasása, megértése.

A komplett Boldogságvarázslás gyakorlati program összesen hét fő témát ölel fel (úgymint pl. őszinteség, szeretet, elfogadás…stb.), melyek megértését, gyakorlását és a mindennapokba való átültetését a gyermekek egészséges lelki- és jellemfejlődése szempontjából rendkívül lényegesnek tartom, hiszen valójában ezek a minőségek szolgálnak a kiegyensúlyozott és boldog életvitel sziklaszilárd alapjául.

Az egyes tematikus Boldogságvarázslás foglalkozásokat követően a gyerekek úgymond „házi feladatot” kapnak, amelyet ebben a foglalkoztató füzetben lehet elkészíteni. Az adott Boldogságvarázslás témához a hét minden napján tartozik egy-egy egyszerű, ugyanakkor hasznos feladat, amelyek a hét hátralévő részében az egyéni gyakorlást szolgálják az adott témában, annak érdekében, hogy a Boldogságvarázslás a mindennapok részévé, szokássá válhasson.

Örömteli Boldogságvarázslást kívánok!

Szeretettel: Dicső Edina

BOLDOGSÁGVARÁZSLÁS FOGLALKOZÁSOKRÓL BŐVEBBEN>>



A 7 minőség

A könyv segítségével a gyerekek gyakorlatias módon tanulhatják meg

1,   az őszinteséget
2,   a jószívűséget
3,   a belső békét
4,   a szeretetet
5,   az elfogadást
6,   a hálát
7,   a törekvést.

Minden foglalkozás a gyerekek nyelvén szól, a gyermek szívébe ülteti el az adott minőséget.
Minden fejezetben találhatunk a könyvben egy foglalkozás részt, egy tanulságos történetet, amelyet a történethez tartozó kérdések mélyítenek el a gyermekek számára. Minden minőséggel játék formájában is megismerkedhetnek a gyerekek, és kapnak a foglalkozás végén egy ún. "varázsigét" is az adott minőséghez, melyet ismételve elmélyíthetik és tudatosíthatják magukban pl. a szeretetet vagy a jószívűséget.

 

Bővebben: www.boldogsagvarazslas.hu


A könyv célja

A könyv szülők, nevelők, kisiskolásokkal foglalkozó pedagógusok számára íródott, és a gyermekek spirituális neveléséhez, orientációjához kíván gyakorlati segédletként szolgálni; így egyaránt szól felnőttekhez és rajtuk keresztül a gyerekekhez is.

Minden gyermek egy kincs, egy isteni csoda. Milyen egy gyermek? A gyermek alapvetően lelkes, tele van energiával, őszinte, boldog. Az elme fejlődésével – a környezetük kondicionálása által – azonban könnyen egós, önző viselkedésmintákat alakíthatnak ki. Szülőként, nevelőként vigyáznunk kell arra, hogy a kincs fénye meg ne kopjon, segítenünk kell gyermekeinknek abban, hogy a belőlük áradó isteni csodát meg tudják őrizni. Hogyan tudunk nekik ebben segíteni? Segítsünk nekik meglátni saját belső napjuk ragyogását, az isteni tulajdonságaikat a felszínre hozni. Neveljük őket szeretetre, jószívűségre, elfogadásra, őszinteségre. Ha szeretettel vagyunk képesek a gyermekeket inspirálni, akkor ők majd valaki másokat fognak szeretetükkel lelkesíteni. Így egyszer majd egy szeretetteljes, boldog világban élhetünk. A ma gyermekén múlik a holnap jövője. Hálásnak kell lennünk, hogy kis boldog, őszinte, lelkes, energiával teli apróságokkal lehetünk együtt. Hiszen amikor gyermekekkel foglalkozunk, lehetőséget kapunk arra, hogy mi magunk is gyermekekké váljunk. A spirituális élet célja, hogy örök gyermekké váljunk, és ez által folyamatosan fejlődhessünk.

A tartós boldogság lelki béke, amely szereteten és elfogadáson alapul. Tudatosan, magunknak kell megteremtenünk, és ezt csak úgy tehetjük meg, ha gondolatainkat és cselekedeteinket mindig a szeretet vezérli. A boldogságra való törekvés képessége tanulható, fenntartható, fejleszthető. Ahogy minden mást, ezt a törekvést is folyamatosan „gyakorolni” kell ahhoz, hogy végül szokássá váljon. A folyamatos gyakorlás által a boldogság felé vezető út, a „jóvá válás” folyamata is örömtelivé válik, végső soron – lépésről lépésre – boldogságot rejt magában.

E könyv célja, hogy eszközként szolgáljon ahhoz, hogy gyermekeinket játékosan szeretetre, jószívűségre, elfogadásra, őszinteségre neveljük. Segítséget nyújt abban, hogy megtanítsuk nekik, hogyan tudnak maguknak – saját törekvésük által – tartós boldogságot varázsolni, illetve hogyan tudják felnőtt korukban is megőrizni gyermeki boldogságukat. Összefoglalva: támogatást kíván nyújtani abban, hogyan segítsünk gyermekeink számára élethosszig tartó szokássá tenni a Boldogságvarázslást.

Gyermekek visszajelzései



„Kedves Edina!

Bennem sok mindent megváltoztatott az az egy óra. Megbántam sok mindent, amit vétettem valaki ellen. Engem a legjobban az hatott meg, amikor a megbántásról beszéltél. Nagyon köszönöm, hogy eljöttél olyan messziről.”

„Kedves Edina néni!

Nekem nagyon sokat jelent, hogy ön eljött hozzánk. Sajnos ez az óra nagyon gyorsan eltelt. Nagyon jó volt az együtt töltött idő. Még mindig nehéz elhinni, hogy találkoztam egy igazi íróval. Nagyon jók voltak a foglalkozások. Nagyon köszönöm! Volt időm átgondolni a dolgokat. Ezután igyekszem helyesen cselekedni. Még egyszer köszönöm.”

„Kedves Edina!

Nekem tetszettek a foglalkozások. Én azt mondom, hogy a boldogságvilágban vagyok, és szerintem ott is maradok. Köszönöm, hogy eszembe juttattad ezeket a játékokat. A mesék is nagyon tetszettek. A boldogságvarázsfortély is megmaradó volt. Nagyon köszönöm, hogy eljöttél olyan messziről.”

„Kedves Edina!

Nagyon jó volt a könyv, meg az az egy óra, amikor itt volt ön. Egy kicsit fáradt voltam, de miden egyes szóra figyeltem, és egy nagyon szívmelengető érzés kapott el. Olyan jó érzés kapott el! Boldog, és jó! Köszönjük, hogy velünk volt!”

„Nagyon jó, hogy eljöttél! Nagyon sok jót tanultam. Remélem, hogy még fogsz jönni. Szerintem a könyveid nagyon tanulságosak. Remélem, hogy nem hagyod abba az írást. Az az egy óra, amin te ott voltál, az volt a kedvencem. Nagyon jók voltak a játékok, és a beszélgetések még jobbak. Miután elmentél, tanci még olvasott meséket, amiket te írtál. Most már a kedvenceim közé tartoznak.”



A Boldogságvarázslás a gyakorlatban könyv előszava

Előszó gyanánt álljon itt néhány jelentős és elgondolkodtató idézet spirituális mesteremtől, Sri Chinmoytól a gyermekek szeretetre nevelésével kapcsolatban:

„A gyerekeknek rögtön a kezdetek kezdetétől a szív nyelvét kell tanítani. Az elme nyelvét automatikusan meg fogják tanulni. De a szív nyelvét, a szeretet nyelvét meg kell nekik tanítani. Kivétel nélkül minden nap útba kell őket igazítani, hogyan szeressék magukat megfelelően. Ha nem tudják magukat helyesen szeretni, akkor a földön senki mást sem fognak tudni szeretni, még a szüleiket sem. Mikor arról beszélek, hogy szeressék magukat, nem az értelem szűklátókörűségére vagy az életerő kicsinyességére gondolok. Minden gyermeknek meg kell tanítani, hogy az élete egy gyönyörű virág.”

„Nagy különbség van a kényelmes élet és a szeretetteli élet között. Vannak olyan helyek a földön, ahol szegények az emberek, és nem engedhetik meg maguknak, hogy kényelmet nyújtsanak a gyermekeiknek. Ugyanakkor megadják gyermekeiknek a valódi kincset, a szeretetet. A gyermekeknek állandó szeretetet, állandó gondoskodást kellene adni. De itt Amerikában a szülők gyakran összekeverik a fegyelem hiányát a szeretettel és a gondoskodással. Azt mondják: „Látod, mennyire szeretünk. Itt a bizonyíték, hogy szeretünk. Adtunk neked tévét, adtunk neked magnót, számítógépet – mindent, amire csak az anyagi világban vágyhatsz.”

Sajnos itt Amerikában a gyerekeket nem tanítják eléggé a spirituális életre. A fizikai síkon egyfajta szabadságot kapnak, hogy megtalálják a saját útjukat. Ha pénzre van szükségük, kapnak pénzt. De ha mély szeretetről és gondoskodásról van szó, azt gyakran nem kapják meg. És ezeket a gyerekeket nem formálják kellően külső és belső fegyelemmel. A gyermekeket a spirituális síkon is tanítani kell csakúgy, mint a fizikai vagy szellemi síkon.

Ebben a világban csak az adásból származik boldogság. A szülőknek adniuk kell, amijük van. Ha pénz-erejük van, azt kell adniuk. De a szeretet-erő végtelenül fontosabb. A gyermek szívének és lelkének nem fontos a pénz. A gyermeknek csak az anyja szíve és az apja szíve fontos.

A szülőknek ismerniük kell a türelem jelentését. Fenntartás nélkül kell adniuk ma, és még ha nincs is rá semmi reakció, holnap újra meg kell tenniük. A szülők dolga az, hogy adjanak, adjanak és adjanak, és ne várjanak el semmit. Mikor eljön az ideje, a gyermekek hálásak lesznek.

A gyerekeket feltétel nélkül kell szeretni, nem pedig haszon reményében. Ha az anya úgy gondolja, hogy négyévesen azért szereti a gyermekét, hogy majd mikor huszonöt lesz, a gyermek támogassa őt, erről el kell mondanom, hogy az efféle haszon a belső életben képtelenség. A szülőknek semmit sem szabad várniuk a szeretetükért cserébe. Ha a gyerekek nem is adnak cserébe semmit, Isten biztos nem lesz hálátlan.

Ha az anya az elméjét használja, így gondolkodik: „Ó Istenem, most olyan édes és helyes, de ki tudja, hogyan fog viselkedni, mikor felnő. Lehet, hogy akkor nem is gondol majd rám, létezni sem fogok az életében.” De azzal, ha az anya így gondolkodik a gyermekről, már kezdi is a gyermeket elválasztani saját létezésétől. De ha azt mondja: „Ó, nem, ő nekem a legdrágább és legédesebb, az én kis kincsem, és mindig is a kincsem fog maradni” azzal a szeretetét önti a gyermekbe. És mikor a gyermek egy pillanatra rámosolyog az anyjára, az elég ahhoz, hogy meghódítsa a szívét.”

„A gyerekek úgy érzik, hogy amit a szüleik csinálnak, az mindig a legjobb, így gyakran pontosan olyanokká válnak, mint a szüleik. Ha a szülők szeretnek valamit, a gyermek is azonnal szeretni fogja azt. […] Kezdetben a gyerekek megpróbálják utánozni szüleiket. Tehát a szülőknek – kiváltképpen a gyermekeik előtt – helyesen kellene viselkedniük. Ha a szülők helytelenül viselkednek, tönkreteszik gyermeküket. Ha a szülők hazudnak vagy rosszat cselekszenek, a gyerekek követik példájukat. […]

Legjobb példa a szülő élete. A szülő élete a gyermek eszménye. A leghatékonyabb spirituális segítséget akkor nyújtod nekik, ha tökéletes életvitelt folytatsz – úgymond: csinálva, és nem prédikálva. Ha meg akarod határozni a gyereknek, mit tegyen, neked kell azt először megtenned. Hiába mondod: ”Kelj fel reggel hétkor, imádkozz és meditálj!” – ha másnap reggel alszol tovább. Hasonlóképpen, hiába mondod neki, hogy ne hazudjon, ha te magad nem mondasz igazat. […]

Ha azt kéred a gyerekeidtől, hogy keljenek fel és meditáljanak, és te magad is ugyanezt csinálod, automatikusan több erőhöz jutnak. De ha nem mutatsz példát nekik, elszáll minden lelkesedésük. Azt gondolják: „Ha ez valóban jó, hogy lehet, hogy a mamám nem csinálja?”

Próbálj meg mindig példaképpé válni gyermekeid számára. […] Ha valóban látni akarod fejlődésüket, tedd őket boldoggá, nem játékok garmadával, hanem megadva nekik azt az érzést, hogy jók és nagyszerűek.

[…] Ez nem üres hízelgés. Ha a csodált tulajdonságok egyértelműen nem is vehetők észre – de a szülők becsülik és rajongással veszik körül gyermekeiket –, azok idővel elő fognak jönni. […] Mikor csodálod gyermekedet, próbáld érezni, hogy azokat a tulajdonságokat segíted kifejlődni benne, amelyeknek elő kellene jönnie. Te ébreszted fel a bennük szunnyadó belső nagyszerűségüket.

Minden esetben hasznos a kisgyermekek lelkesítése. Inspirálásukhoz nem kell, hogy csodálatos képeket tudj festeni vagy gyönyörű verseket olvass fel. Nem! Csak egy kedves szót szólj, és máris ösztönzöd őket. Vess rájuk egy lélekteli pillantást, vagy egy lelkes mosolyt, ők azonnal észrevesznek valamit a mosolyodban, ami ösztönzi őket és kiterjeszti szívüket.

Ha azt mondod egy gyereknek, hogy ő jó, értelmed ezt hízelgésnek, az énje felnagyításának véli. De a szíved tudni fogja, hogy ezzel a gyermek szívét terjesztetted ki. A szíve olyan, mint egy rügy, aminek ki kell fakadnia. Minden jó szótól és minden kedves gesztustól, amit neki címzel, egy rózsa vagy lótuszvirág bontakozik ki a gyermek szívében sziromról sziromra. Ily módon minden pillanatban lelkesítheted gyermekeidet, miközben magad is közelítesz az isteniség felé.

Ha szeretettel vagy képes gyermekedet inspirálni, akkor ő majd valaki mást fog szeretetével lelkesíteni. Így juthatunk egy által a sokhoz. A világ fejlődésének ez az egyetlen módja. […] Arról nem álmodhatunk, hogy az emberiség egy csapásra megváltozik, ez lassú folyamat. De a gyermekekkel elkezdve, az isteni szeretet által, a valóság arca átalakul a világban.”

„A gyermeknevelésben a leghelyesebb magatartási forma az útmutatás, együttérzés, megbocsátás, tudatos egység.”
 

A könyvhöz tartozó Béke meditáció gyerekeknek





 
 


További könyvek szülőknek és gyerekeknek

 

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!